Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Σχέδιο σεισμικής ετοιμότητας σχολ. έτους 2018-2019

4o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Ν. ΙΩΝΙΑΣ «Παν. Κατσιρέλος»
Σχολικό έτος 2018 - 2019


ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΛΟΓΩ ΣΕΙΣΜΟΥ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
  Στην αρχή της σχολικής χρονιάς  έγινε έλεγχος για:

  • πυροσβεστήρες και αναγόμωσή τους.
  • συμπλήρωση του φαρμακευτικού-επιδεσμικού υλικού για αντικατάσταση  όσων υλικών Πρώτων Βοηθειών είχαν εξαντληθεί ή είχε παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους
  • δημιουργία κινητών φαρμακείων
  • οργάνωση πυροσβεστικής γωνιάς δίπλα από την Έξοδο Α΄, ανάρτηση πίνακα με χρήσιμα τηλέφωνα (Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Πρώτων Βοηθειών, Άμεσης Δράσης), καθώς και επικαιροποίηση και ανάρτηση του σχεδίου εκκένωσης  των αιθουσών.
  • αγορά φορητών χειροκίνητων κουδουνιών, φακών, μπαταριών.
  • ενημέρωση των μαθητών για τους κινδύνους που προέρχονται από τους σεισμούς, τις πυρκαγιές, πλημμύρες, τρόπους αντίδρασής τους.
  • ενημέρωση των γονέων για το σχέδιο ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού και για τον τρόπο που θα πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο καθώς και το χώρο συγκέντρωσης των μαθητών.
  • ακόμα πραγματοποιήθηκε άσκηση εκκένωσης του σχολικού κτιρίου. Για αυτή τη σχολική χρονιά η πρώτη άσκηση θα πραγματοποιηθεί Παρασκευή στις 2 Νοεμβρίου  2018 .
  • Έχει δρομολογηθεί επίσημη ενημέρωση από αξιωματικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου και που αφορά την αντιμετώπιση πυρκαγιάς, ακραίων καιρικών φαινομένων και σεισμών.Οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν μαθητές και γονείς για την επικινδυνότητα των σεισμών και τους τρόπους αντίδρασης σε γενομένη κατάσταση.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας αποφάσισε για φέτος  την πραγματοποίηση ασκήσεων σεισμικής ετοιμότητας σε ΜΗΝΙΑΙΑ βάση.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ
1.    Συντονίστρια ορίζεται η Δ/ντρια του Σχολείου (Ριζοπούλου Μηλίτσα) και σε περίπτωση απουσίας της την αναπληρώνει η ορισμένη αντικατάστριά της η Δ/λα Παπαλουκά Ελένη και σε περίπτωση απουσίας της δασκάλας η εκπ/κός Αγγλικών Αντωνιάδου Άννα. Σε περίπτωση απουσίας όλων των παραπάνω αναλαμβάνει η αρχαιότερη σε υπηρεσία εκπαιδευτικός (Μιλάνου Ρόζα).
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
1) Σε περίπτωση σεισμού η συντονίστρια χτυπάει το κουδούνι δύο φορές ή σε περίπτωση διακοπής ρεύματος σφυρίζει δύο φορές με σφυρίχτρα που είναι αναρτημένη σε εμφανές σημείο στο γραφείο, δίπλα στην είσοδο του γραφείου των Διδασκόντων που είναι το σύνθημα για την εφαρμογή του σχεδίου ετοιμότητας αντιμετώπισης σεισμού.



2)  Ο/Η εκπαιδευτικός ανοίγει την πόρτα της αίθουσας για μη φρακάρει και δεν ανοίγει.
Οι μαθητές στις τάξεις μπαίνουν κάτω από τα θρανία κρατώντας σταθερά το πόδι του θρανίου και βγαίνουν με το επόμενο χτύπημα του κουδουνιού ή σφυρίγματος που σημαίνει λήξη σεισμού. 
 Ετοιμάζονται με την επίβλεψη του δ/λου της τάξης για την έξοδο από το διδ/ριο με τη σειρά που αναφέρεται παρακάτω.
Σε περίπτωση μετασεισμού την ώρα εκκένωσης του σχολικού κτιρίου, οι μαθητές σταματούν στο σημείο όπου βρίσκονται καλύπτοντας το κεφάλι τους με τα χέρια τους και όταν σταματήσει συνεχίζουν όπως ορίζει το σχέδιο.
 3) Μεταφορά του φαρμακείου του πρώτου ορόφου με τα απαραίτητα είδη έκτακτης ανάγκης από την Δ/ντρια του Σχολείου, στο τόπο συγκέντρωσης.

                                   Εκκένωση σχολικού  διδακτηρίου
ΕΞΟΔΟΣ Α
Το Α1, Α2,  (Ισόγειο) και από (1ο όροφο) τμήμα Ένταξης, αίθουσα Η/Υ, Γ1, Ε1, ταυτόχρονα και ακολουθούν τα τμήματα Ε3, Ε2, ΣΤ1,ΣΤ2
Τα τμήματα αναχωρούν παράλληλα και συναντιούνται στη σκάλα του πρώτου ορόφου, την κατεβαίνουν σε 2 σειρές και εξέρχονται από την έξοδο Α΄.
ΕΞΟΔΟΣ Β
 Από το 1ο όροφο  Δ1, Δ3 και ακολουθούν τα τμήματα Β2,Β3 και Δ2 τα οποία βρίσκονται στην ίδια σειρά.
ΕΞΟΔΟΣ Γ
Β1, Γ2,Γ3  και ΟΛΟΗΜΕΡΟ (Ισόγειο)

Σε περίπτωση που συμβεί  σεισμός κατά τις ώρες λειτουργίας του Ολοημέρου, οι μαθητές βγαίνουν απευθείας στην αυλή καθόσον και οι δύο αίθουσες βρίσκονται στο ισόγειο και έμπροσθεν της αυλής.

Η Δ/λα του Γ1 ανοίγει την εξώπορτα στην αυλή του σχολείου να μη φρακάρει και στη περίπτωση κωλύματος ανοίγει η καθαρίστρια του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής. Κλείνει τη κεντρική παροχή φυσικού αερίου.
Η δ/λα του Α1 ανοίγει τη πόρτα της εξόδου Α, που ΜΟΝΟ σε περίπτωση κακοκαιρίας είναι κλειστή και βγάζει έξω το κινητό φαρμακείο και τις καταστάσεις των μαθητών
Η δ/λα του Β1 ανοίγει την πόρτα της εξόδου Β και κατά την έξοδό της ελέγχει τις τουαλέτες των μαθητών να βγάλει τους μαθητές που τυχόν βρίσκονται εκεί , έξω.
Συνήθως οι πόρτες της Εξόδου Α΄& Β΄ είναι πάντα ανοιχτές.
  
Χώρος συνάντησης ορίζεται το προαύλιο (ανάμεσα στις μπασκέτες, μακριά από τους τοίχους και τα κάγκελα).


΄Β  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΤΗΝ  ΩΡΑ  ΤΟΥ  ΣΕΙΣΜΟΥ

Αν οι μαθητές είναι έξω από το διδ/ριο, θα παραμείνουν ακίνητοι, θα απομακρυνθούν από τους τοίχους ή τα άλλα ψηλά αντικείμενα και θα καθίσουν κάτω, καλύπτοντας το κεφάλι τους με τα χέρια τους, περιμένοντας τις οδηγίες των δ/λων τους.
Αν οι μαθητές είναι μέσα στο διδ/ριο την ώρα της διδ/λίας θα καλυφθούν κάτω από τα θρανία, πιάνοντας το πόδι του θρανίου τους, αποφεύγοντας παράθυρα, ντουλάπες ή άλλα αντικείμενα, που με την πιθανή πτώση τους μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς και πάλι θα περιμένουν τις οδηγίες των δ/λων.
Αν οι μαθητές είναι μέσα στο διδ/ριο και είναι ώρα διαλείμματος σε άσχημες καιρικές συνθήκες θα προσπαθήσουν να μπουν κάτω από δοκάρια στις πόρτες, μακριά από τη πρόσοψη που έχει τζαμαρία. Όσοι είναι μέσα στις τάξεις θα μπουν κάτω από τα θρανία , θα μπουν οι εκπ/κοί στις τάξεις σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και θα ακολουθήσουν την διαδικασία εξόδου, όπως έχει ήδη περιγραφεί.
Αν βρίσκονται στις τουαλέτες βγαίνουν άμεσα στο προαύλιο.(έλεγχος από τη
Δ/λα του Β1.
Αν ο σεισμός γίνει την ώρα λειτουργίας του τμήματος ή των τμημάτων του ολοήμερου σχολείου τότε ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων, που βρίσκονται στο σχολείο τη στιγμή εκείνη, ακολουθώντας το σχέδιο εκκένωσης του διδακτηρίου, όπως και στα πρωινά τμήματα, οδηγούν μετά το πέρας των δονήσεων, τους μαθητές στο χώρο συγκέντρωσης και ενεργούν σύμφωνα με όσα περιγράφονται στις παραγράφους ενημερώνοντας άμεσα τη  Δ/ντρια του Σχολείου,  στην Έξοδο Γ΄. Το ολοήμερο τμήμα βρίσκεται στο ισόγειο, μπροστά στην αυλή.
Με κάθε τρόπο να αποφευχθεί η εκδήλωση πανικού, η άσκοπη μετακίνηση και ο συνωστισμός. Τις οδηγίες και τις ενέργειές μας να χαρακτηρίζουν η σαφήνεια, η ηρεμία και αποφασιστικότητα.

Σε προσπελάσιμο χώρο του σχολείου (στο ισόγειο και στο χώρο της δανειστικής βιβλιοθήκης) μια γωνιά θα περιλαμβάνει :
  • Φάκελο με καταστάσεις των μαθητών των τάξεων – τμημάτων που θα χρησιμεύσει για την καταμέτρηση των μαθητών και την γραφή όσων παραδίδονται στους γονείς, ή και στενούς συγγενείς των μαθητών.
  • ·  Φακός με μπαταρίες
  • ·  Φορητό ραδιόφωνο
  • ·  Κινητό φαρμακείο
  • ·  Σφυρίχτρα
  • ·  Τα τηλέφωνα άμεσης ανάγκης
  • ·  Σχέδιο αντιμετώπισης Σεισμού
  • Κινητό φαρμακείο
(Αυτά τα βγάζει έξω ο εκπαιδευτικός του Α1 τμήματος)


Γ΄  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΜΕΤΑ  ΤΟ  ΣΕΙΣΜΟ
1.    Σε κάθε περίπτωση οι μαθητές θα οδηγηθούν στο χώρο συνάντησης
2.    Ο δάσκαλος της τάξης θα εγκαταλείψει τελευταίος την αίθουσα διδ/λιας και θα φροντίσει να απομονώσει πιθανή εστία πυρκαγιάς και το αναφέρει στη Δ/ντρια.
3.  Η  Δ/λα του Α1 κλείνει το διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος στο ισόγειο, ( σε περίπτωση κωλύματος αναλαμβάνει η υπεύθυνη ομάδα πυρόσβεσης). Κατεβαίνοντας το ελέγχει αν είναι κλειστό  η Δ/ντρια και η Υπ/ντρια.
4.  Η καθαρίστρια κλείνει την υδροδότηση που βρίσκεται έξω από την είσοδο του σχολείου (ελέγχεται και από τους υπεύθυνους της ομάδας πυρόσβεσης).


3. Πρώτες Βοήθειες

                   Α. ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ  ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ.
 Α’ ΟΡΟΦΟΣ :1. Φαρμακείο  στον  προθάλαμο του Γραφείου της Δ/ντριας
 ΙΣΟΓΕΙΟ       1. Κινητό φαρμακείο στην αίθουσα του τμήματος Α1
                        2. Κινητό φαρμακείο στην  αίθουσα του  Ολοημέρου, Γ2
                       

Β. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ  ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΠΡΩΤΩΝ  ΒΟΗΘΕΙΩΝ
 ΙΣΟΓΕΙΟ:  
1. Υπεύθυνος  του  φαρμακείου  πρώτων  βοηθειών του προθάλαμου  του  Γραφείου  Δ/ντή  είναι  ο  εκπ/κός Φυσικής Αγωγής  Αθανασιάδης Χρήστος και η Δλα Μιλάνου Ρόζα
2. Υπεύθυνη  του  φαρμακείου  στην  αίθουσα  του   τμήματος
 Α1  είναι  η  δασκάλα Παλαιολόγου Κωνσταντία
3. Υπεύθυνοι του  φαρμακείου  στην  αίθουσα  του ολοημέρου τμήματος είναι  οι δάσκαλοι υπεύθυνοι ολοημέρου διαφορετικοί για κάθε μέρα.
Υπεύθυνος Διάσωσης και πρώτων βοηθειών:  Οι πρώτες βοήθειες και ο έλεγχος για την ύπαρξη τραυματιών και η μεταφορά όσων από αυτούς κινδυνεύουν άμεσα θα γίνει από τους εκπ/κούς: Αθανασιάδης Χρ. Μελετιάδη Άντζελα, Αντωνιάδου Άννα
Υπεύθυνοι Πυρόσβεσης 
Μετά την εκκένωση του διδ/ριου οι εκπ/κοί Καρακούσης Φωκάς, Μπαλασίνα Βάσω, Κοπάνου Νίκη, Μυλωνά Νίκη, Ντούλα Αλεξάνδρα θα ελέγξουν την απομόνωση των δικτύων ύδρευσης, φωτισμού και κεντρικής θέρμανσης στα σημεία των γενικών πινάκων της παροχής τους. Εάν υπάρξει πυρκαγιά χρησιμοποιούν τους πυροσβεστήρες.
Η Δ/ντρια ειδοποιεί την πυροσβεστική και τα παιδιά οδηγούνται στο χώρο συγκέντρωσης και αν αυτό είναι αδύνατο μεταφέρονται από τους εκπ/κούς στο ανοιχτό πάρκο έμπροσθεν του εργοστασίου της Βαμβακουργίας, ως δεύτερη εναλλακτική λύση και από εκεί παραδίνονται στους γονείς τους.

 Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών  η Δ/ντρια θα ειδοποιήσει, το 166.

Υπεύθυνος για την παροχή μέριμνας και φροντίδας των μαθητών
Όσο οι μαθητές θα βρίσκονται μετά την έξοδο τους στο χώρο συνάντησης θα γίνεται προσπάθεια αποφυγής του πανικού και διατήρηση της ψυχραιμίας των παιδιών από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων και τις υπεύθυνες Δλες των τμημάτων. Οι ίδιες δασκάλες ελέγχουν τις παρουσίες των μαθητών χρησιμοποιώντας τις καταστάσεις οι οποίες θα υπάρχουν για αυτό το σκοπό. Αν λείπει μαθητής/τρια ομάδα αναζήτησης ατόμων ορίζονται οι εκπ/κοί: Γεωργαλή Ανδρονίκη, Φωτοπούλου Ζωή, Γαλάνη Ευαγγελία, Ζαμπέτογλου Γιώργος
Ομάδα ασφάλειας και ελέγχου προσέγγισης μαθητών σε επικίνδυνα σημεία ορίζονται οι εκπ/κοί: Καρακούσης Φωκάς, Μελετιάδου Άντζελα, Αθανασιάδης Χρ., Καραστέργιος Γιώργος

Η παράδοση των μαθητών στους γονείς  θα γίνεται μόνο στο χώρο συνάντησης.

Το διδακτικό προσωπικό αποχωρεί μόνο μετά την παράδοση και του τελευταίου μαθητή

 Το Αρχείο του Σχολείου θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθεί και να προστατευτεί από την καταστροφή από τη Δ/ντρια του Σχολείου και από τον εκπαιδευτικό της Πληροφορικής Ζαμπέτογλου Γιώργου. Σε τακτά διαστήματα δημιουργούνται ηλεκτρονικά αντίγραφα ασφαλείας.

Η μετακίνηση των μικρών μαθητών, εφόσον δεν εμφανίσθηκαν οι οικείοι τους για την παραλαβή τους, θα γίνει με ευθύνη του δασκάλου της κάθε τάξης.

 Δεν θα φύγει κανείς εκπαιδευτικός αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταίο εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του σχολείου.
Η Δ/ντρια και οι ορισμένες αντικατάστριές της θα ειδοποιήσουν τις Προϊστάμενες Αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.

 Αντίγραφο του παρόντος σχεδίου ετοιμότητας θα αναρτηθεί σε εμφανές σημείο σε κάθε αίθουσας διδασκαλίας και στο γραφείο διδασκόντων.

Την γενική επίβλεψη της υλοποίησης του Σχεδίου Ετοιμότητας έχει ο εκάστοτε Διευθυντής του Σχολείου συνεπικουρούμενος από όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα από εκείνους που έχουν αναλάβει εξειδικευμένα καθήκοντα.

Εξυπακούεται ότι αν κάποιος συνάδελφος μετατεθεί ή βρίσκεται σε οποιαδήποτε μορφή άδειας, ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει αυτοδίκαια τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα που ρητά αναφέρονται παραπάνω.

Τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Δ/λου τάξης αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός ειδικότητας αν βρίσκεται στη τάξη την ώρα του σεισμού. (ενημερώνεται από τον υπεύθυνο Δ/λο τάξης και το σχέδιο αντιμετώπισης σεισμού που θα βρίσκεται στην αίθουσα, αναρτημένο σε εμφανές σημείο.)
Το παρόν σχέδιο συντάχθηκε σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου και ψηφίστηκε ομόφωνα.


 Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης!
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
100
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
199
ΕΚΑΒ
166
ΟΤΕ
ΔΕΗ
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
11831
125
24210 76263



                                            



                                            
                                                    Η  Διευθύντρια του  Σχολείου
                                                                                    
                                                                                    ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΥ ΜΗΛΙΤΣΑ



ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ
  • Παρουσία σεισμικής δόνησης
  • Χτυπάει το κουδούνι 2 φορές ή ο ήχος της σφυρίχτρας 2 φορές
  • Ο/η εκπ/κός φωνάζει «Παιδιά, ΣΕΙΣΜΟΣ, καλυφθείτε» ,ανοίγει τη πόρτα τάξης, και μπαίνει κάτω από το τραπέζι του γραφείου του/της
  • Οι μαθητές μπαίνουν κάτω από τα θρανία κρατώντας το πόδι του θρανίου
  • Η Δ/ντρια κλείνει το διακόπτη θέρμανσης, (στο 1ο όροφο) παίρνει το φαρμακείο, το τηλέφωνο, το αρχείο του σχολείου σε ηλεκτρονική μορφή και συντονίζει στις σκάλες την έξοδο των μαθητών.
  • Οι ορισμένες ως αντικατάστριες δασκάλες της Δ/ντριας, ελέγχουν εκ νέου αν οι διακόπτες θέρμανσης και ρεύματος είναι κλειστοί. Σε περίπτωση κωλύματος ελέγχονται και από τους υπεύθυνους της ομάδας της πυρόσβεσης.
  • Η καθαρίστρια κλείνει το διακόπτη νερού έξω από το σχολείο και ανοίγει τη πόρτα της εξώπορτας-αναχώρησης των μαθητών και ελέγχει τη πόρτα της Εξόδου Α αν είναι κλειστή . Η πόρτα θα έχει ήδη ανοίξει η εκπ/κός του τμήματος Α1.
  • Ο εκπ/κός της πληροφορικής κλείνει τη γενική παροχή ρεύματος μέσα στο εργαστήριο.
  • Η δ/λα της Α1 τάξης κατά την έξοδό της παίρνει μαζί της το κινητό φαρμακείο του ισογείου και ένα χάρτινο φάκελο με τις ονομαστικές καταστάσεις των μαθητών με τα τηλέφωνά τους και άλλο χρήσιμο υλικό (φακός , μπαταρίες,….)
  • Η δ/λα της Β1 τάξης  κατά την έξοδό της ελέγχει στο δρόμο της τις τουαλέτες των αγοριών και των κοριτσιών. Η πόρτα της εξόδου Β είναι πάντοτε ανοιχτή.
  • Η δ/λα της Γ3 τάξης ελέγχει αν είναι ανοιχτή η εξώπορτα στην αυλή
και κλείνει τη γενική παροχή του φυσικού αερίου καθόσον το κουτί βρίσκεται στην αυλή του σχολείου.
ΕΞΟΔΟΣ Α
Τα τμήματα βγαίνουν με την παρακάτω σειρά:
Ισόγειο: Α1, Α2
1ΟΣ όροφος: Τ.Ε., αίθουσα πληροφορικής, Ε1  (ταυτόχρονα), Γ1 ταυτόχρονα με το Ε3 και στη συνέχεια τα ΣΤ1, ΣΤ2 με το Ε2

ΕΞΟΔΟΣ Β
1ος όροφος:   Δ1, Δ3  και ακολουθούν Β2, Δ2, Β3 (βρίσκονται στην ίδια σειρά)

ΕΞΟΔΟΣ Γ (είναι οι τάξεις δίπλα από το κυλικείο)
Β1, Γ2, Γ3 

Σε περίπτωση που συμβεί  σεισμός κατά τις ώρες λειτουργίας του Ολοημέρου, οι μαθητές βγαίνουν απευθείας στην αυλή καθόσον και οι δύο αίθουσες βρίσκονται στο ισόγειο και έμπροσθεν της αυλής.
Κατεβαίνοντας οι μαθητές κάθονται κάτω οκλαδόν και οι δάσκαλοι ελέγχουν τις παρουσίες των μαθητών μήπως κάποιος έχει εγκλωβιστεί. Δίνουν κατόπιν ανά τάξη αναφορά παρουσιών κ προβλημάτων στη Δ/ντρια. Κατόπιν ακολουθείται το σχέδιο όπως έχει συνταχθεί και υπογραφεί από το Σύλλογο Διδασκόντων.