Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Συμμετοχή της Στ τάξης στο 9ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Οι μαθητές της Στ τάξης (Στ1 και Στ2) συμμετείχαν στο 9ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, με εργασίες που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής.

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ:


Τίτλος έργου : Ρομποτική μονάδα αφαλάτωσης με Scratch
Τάξη (class): Στ1
Περιγραφή: Ρομποτική κατασκευή  προγραμματισμένη σε scratch, η οποία προσομοιώνει τη λειτουργία μιας μονάδας αφαλάτωσης.
Τα παιδιά κατασκεύασαν με δομικά στοιχεία Lego και μηχανικά μέρη Lego Wedo2.0, μια μακέτα μονάδας αφαλάτωσης  η οποία φέρει κινητήρα  προσαρμοσμένο σε μια κατασκευή τύπου προπέλας, η οποία είναι προσαρμοσμένη στη βάση της κατασκευής.  Η κατασκευή τοποθετείται σε δοχείο με νερό και καθώς ο κινητήρας λειτουργεί, ή προπέλα στέλνει το νερό σε μια ειδικά διαμορφωμένη έξοδο στην κορυφή της κατασκευής, που βρίσκεται πάνω από την επιφάνεια του νερού η οποία οδηγεί σε νέο δοχείο που θα περιέχει το «καθαρό νερό». Επίσης  υπάρχει αισθητήρας απόστασης και διακόπτης, ώστε  εάν το «αφαλατωμένο» νερό ξεπεράσει ένα καθορισμένο όριο, ο αισθητήρας απόστασης να το αντιληφθεί και να διακόψει τη λειτουργία της μονάδας.



Τίτλος έργου : Ρομπότ και μουσική
Τάξη (class): Στ1
Περιγραφή  ρομποτική κατασκευή που περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της και φέρει αισθητήρα χρώματος, ο οποίος έχει προγραμματιστεί κατάλληλα να αντιστοιχεί τα χρώματα σε νότες, ώστε όταν «δει» κάποιο από αυτά τα χρώματα να παίξει την αντίστοιχη νότα. Στόχος είναι να τοποθετηθούν κυκλικά στην τροχιά του ρομπότ χρωματιστά ξυλάκια, ώστε να δημιουργηθεί μια μελωδία. 




Τίτλος έργου : Ρομποτική κατασκευή προσομοίωσης της κίνησης των πλανητών

Τάξη : Στ2

Περιγραφή :Ρομποτική κατασκευή, η οποία προσομοιώνει τις τροχιές την Γης και της Σελήνης γύρω από τον Ηλιο και συνοδεύεται από αντίστοιχο πρόγραμμα σε Scratch που αποτυπώνει με γραφικό τρόπο τις παραπάνω τροχιές.



Τίτλος έργου : Διαδραστικό Παιχνίδι με Scratch
Τάξη : Στ1
Περιγραφή  Ψηφιακό παιχνίδι  προγραμματισμένο σε Scratch, το οποίο αλληλεπιδρά με τον χρήστη μέσω του ποντικιού του υπολογιστή.  Σκοπός του παιχνιδιού είναι η συλλογή συγκεκριμένων αντικειμένων σε καθορισμένο σημείο και με τη χρήση μεταβλητών καταμετρώνται  τα αντικείμενα που περισυλλέχθηκαν και  με αυτό το κριτήριο ορίζεται η επιτυχία ή αποτυχία της προσπάθειας του χρήστη



Τίτλος έργου : Ταξίδι στην φυσική ιστορία με δεινόσαυρους, ρομπότ και scratch
Τάξη  : Στ2
Περιγραφή  Ψηφιακή αφήγηση που συνδυάζει προγραμματισμό με  Scratch,εκπαιδευτική ρομποτική και αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Τα παιδιά κατασκεύασαν  μια ψηφιακή αφήγηση με θέμα τη φυσική ιστορία και τους δεινοσαύρους,  σε μορφή διαλόγου στο scratch, το οποίο αλληλεπιδρά με μια ρομποτική κατασκευή ενός δεινοσαύρου.
 



Τίτλος έργου : Παιχνίδι ερωτήσεων με Scratch

Τάξη : Στ2
Περιγραφή  Τα παιδιά δημιούργησαν ένα κουίζ, το οποίο αποτελείται από ερωτήσεις διαφόρων γνωστικών αντικειμένων και  προγραμματίστηκε στο scratch, ώστε να αλληλεπιδρά με τον παίχτη του παιχνιδιού κάθε φορά που απαντά σωστά ή λανθασμένα.